החיים בכפר - הולנד למשפחות

הולנד היא אחת המדינות הידידותיות ביותר באירופה ויעד מצוין לחופשה כיפית למשפחות. שטחה הקטן יחסית של הולנד אמנם מישורי, אך לאורכה ולרוחבה ניתן ליהנות משלל אטרקציות בכפרים הקטנים, לבקר בשווקי גבינות, טחנות הרוח, שדות הצבעוניים, אמסטרדם עם התעלות הציוריות והמוזיאונים המעולים שלה,  ולבלות עם כל המשפחה בפארקי שעשועים ועוד אטרקציות – והכל ללא צורך בנסיעות ארוכות ומפרכות.

הולנד מתאימה מאוד לחופשה עירונית או בילוי זוגי רומנטי ומהווה את אחד היעדים המובילים לטיולי משפחות וילדים. כפרי הנופש בהולנד הם רבים ומגוונים, ועובדה זו בצירוף גודלה הצנוע והכבישים המצוינים שלה, הופכים אותה ליעד אידיאלי לטיולי כוכב. אופציות הלינה מגוונות, ונעות בין בקתות צנועות ללא מתקני נופש ובידור ועד לכפרי נופש מפנקים ברמת עיצוב ואבזור גבוהה הכוללים שפע אטרקציות ועיסוקים לכל המשפחה.

  • אמסטרדם וערים אחרות בהולנד

ביקור בהולנד אינו מושלם ללא  ביקור בעיר הגדולה והתוססת אמסטרדם. מומלץ להקדיש יום טיול מלא וגדוש בעיר ואם אתם מעוניינים לבקר גם במוזיאונים ולראותה לעומק, רצוי להגדיש לה לפחות יומיים שלושה. ביקור בעיר יכלול שייט בתעלות, ביקור במוזיאון מדאם טוסו, מוזיאון המדע Nemo, ביקור בצינוק של אמסטרדם, סיור מודרך בארנה – אצטדיון הכדורגל של איאקס, וביקור בבית של אנה פרנק.

ערים מרכזיות נוספות שביקור בהם הוא מומלץ מאוד הם: העיר Utrecht  נחשבת לעיר העתיקה ביותר בהולנד. זאת עיר אוניברסיטאית, החרוצה בתעלות וכוללת גם את מוזיאון השעונים ותיבות הנגינה, National Museum from Musical Clock to Street  Organ  בו נערך מדי שעה עגולה סיור מודרך מומלץ למשפחות. בנוסף, יש בעיר מגדל פעמונים הנחשב לגבוה ביותר בהולנד ומשפחות יכולות לעלות עליו בסיור מודרך בכל שעה עגולה.

העיר האג בה תוכלו לבקר בפארק המיניאטורות מדורודם (Madurodam) בו נמצא דגם ממוזער של הולנד. כמו כן, מומלץ לערוך טיול משפחתי לפנוראמה מסדך ולקבל בה אוזניות עם הסברים בעברית על התמונה העצומה של 360 מעלות מ-1881,  שמתארת את הטיילת של סכוונינגן הסמוכה.
העירRotterdam  היא עיר נמל גדולה ותוססת. ניתן לעלות למגדל התצפית המסתובב Euromast ולהשקיף ממנו על נוף מרהיב ועוצר נשימה. בנוסף, אפשר גם לעשות בה שייט מודרך.

  • הולנד לילדים – פארקי שעשועים וגני חיות

אף חופשה משפחתית בהולנד אינה מושלמת ללא ביקור באחד או יותר ממגוון הפארקים המעולים שהיא מציעה.  פארק השעשועים המפורסם מכולם הוא פארק אפטלינג , הגדול המרשים והמרהיב ביופיו ובנוי כולו בתוך יער.  לחובבי רכבות ההרים מומלץ לבקר בוואליבי פארק (Walibi world) בעוד חובבי המים ימצאו את מבוקשם בפארק המים המקורה טרופיקנה שברוטרדם, או בפארק המים והשעשועים  Duinrell.

בנוסף, למשפחות המטיילות בהולנד עם ילדים מומלץ להגיע למגרש המשחקים הגדול ביותר באירופה – Linnaeushof . משפחות חובבות חיות יוכלו לבקר במגוון גני החיות, שלכל אחד אפיון ייחודי משלו: בדולפינריום בהרדוויק (Harderwijk) מתקיימים מופעי חיות ים ואילו בפארק הקופים באפלדורן  (Apeldoorn) תוכלו להלך עם הילדים בין קופים ואפילו להאכיל אותם מכף ידכם. אופציה נוספת היא ביקור בפארק הציפורים Vogelpark Avifauna , פארק הספארי Beekse Bergen  וגן החיות והאקווריום Burger's Zoo

  • עיירות וכפרים בהולנד

בהולנד אפשר לבקר בשפע עיירות פסטורליות וכפרי הדייגים הפזורים בצדי הדרך. כפרי הדייגים נחשבים לאותנטיים ומקסימים והמפורסמים שבהם הם וולנדם (Volendam) וחיטהורן (Giethoorn).  במספר מקומות ברחבי הולנד, במהלך חודשי הקיץ , מתקיימים שווקי גבינות אופייניות, שניים מהמפורסמים והמוצלחים ביותר הם שוק הגבינות של Alkmaar המתקיים מדי יום שישי, ושוק הגבינות של Gouda, המתקיים בימי חמישי.

אחד הכפרים המעניינים בהולנד הוא הכפר אורוולטה – מכל עבר אפשר לראות אחו משובץ בכבשים דשנות. תנועת המכוניות אסורה בכפר כדי לא לקלקל את האופי העתיק והנינוח שלו ולכן ישנם כמה מגרשי חנייה הנמצאים בשולי הכפר. הכפר נמצא במחוז דרנתה, כ-18 ק"מ מהעיר אמן (Emmen) וכעשר דקות נסיעה בלבד מכפר הנופש Landal Hof Van Saksen – חיים בו כ – 90 תושבים, ובעצם, מדובר יותר במוזיאון פתוח הממחיש את החיים בהולנד הכפרית מאשר ביישוב מנומנם.  בכפר ניצבים בתים בני מאות שנים – כולם מאוכלסים ומדגימים את סגנון הבנייה המסורתי המותאם לאקלים ולחומרים הזמינים בסביבה,  ישנו גן חיות קטן וחווייתי בשם Zoobizar וכן מסעדה אותנטית של פנקייקס הולנדיים,  בית חרושת מסורתי לייצור קבקבי עץ, כמה חנויות בוטיק לממכר תוצרת האזור – מיצים טבעיים וריבות, גבינות ויינות – ויש בו אפילו שני מוזיאונים.

  • פרחים וסכרים

הולנד ידועה בזכות מגוון פרחיה המרהיבים, על כן מומלץ לשלב ביקור בגני Keukenhof המיוחדים והמרשימים (פתוחים בחודשים מרץ-מאי). בנוסף,  חובבי הפרחים ישמחו לבקר גם בשוק הפרחים הססגוני של אמסטרדם ובבורסת הפרחים באייסלמר (Aalsmeer)  שפתוחים כל השנה. ניתן לשלב  טיול בפארק הלאומי De Hoge Veluwe בו האטרקציה העיקרית היא נסיעה ב"אופניים הלבנים" בשבילי הפארק, וכן ביקור במוזיאון קרולר-מולר (The Kröller-Müller Museum)  שבו יש גן פסלים מרשים ומגוון יצירות אומנות של אומני הולנד המפורסמים

בנוסף, הולנד משופעת סכרים מרהיבים ומומלץ לבקר לפחות בחלקן במסגרת טיול משפחתי בהולנד. אפשר להקיף את ימת אייסלמר ע"י נסיעה על סכר Ijsselmeer כחלק מכביש A7 המפריד בין הים הצפוני לימת אייסלמר. בנוסף, אפשר לבקר גם בסכר הנמצא בפארק דלתא  (Deltapark Neeltje Jans) שבחבל זילנד בדרום הולנד.
           

למסלול טיול משפחתי בהולנד 7 ימים לחץ כאן

לתכנון טיול בהולנד בהתאמה אישית, חייגו 050-7518578

Facebook